dimecres, 5 de desembre de 2012

CAPÍTOL 8: UNA DE PASTANAGUES

Al discurs derrotista de no s'hi pot fer res, sempre es pot argumentar que la unió fa la força, i fins i tot que si tots els xinesos donen un cop de peu alhora igual ens sortiríem de la òrbita... Però hi ha moltes maneres de fer servir aquesta força.
  
Els consumidors podem unir-nos i fer petites o grans coses, en tot cas ho tenim a les nostres mans. Els boicots són una manera de fer servir aquest poder com a consumidors. Es fan pels drets humans contra règims opressors i racistes, pacifistes contra les empreses que produeixen armes, pels drets sindicals, per temes d'ecologia, en defensa dels animals... Però també es fan com mesura de pressió política com va succeir amb el boicot als productes catalans.

Una manera més positiva que el boicot, i sobretot més divertida és el que s'anomena una Carrot Mob. Naturalment La Capitana Pastanaga us ha de parlar del moviment pastanaga!

Es tracta d'una trobada de gent que es posa d'acord per anar a consumir al mateix temps en un establiment que s'hagi compromès social o ambientalment amb el comerç just, els drets humans o amb alguna iniciativa ecològica. Aquesta és una manera de recompensar-lo, i a més donar visibilitat a aquestes bones pràctiques.
 A més, és divertit i engrescador!

El  primer carrotmob espanyol es va fer a Saragossa però no existeixen moltes experiències a l'estat ni a Catalunya. Es pot consultar el web https://carrotmob.org/ per veure una mica més d'informació de les campanyes que es fan a tot el món.

Si trobeu aquesta iniciativa interessant i us agradaria fer-ne alguna a la ciutat de Barcelona, contacteu amb mi. Ja estic registrada i només cal decidir a quin establiment estaria bé premiar, organitzar i fer el disseny de l'acció. Podem formar un equip!



I ara... LA RECEPTA: PASTANAGUES A LA GRAELLA

Les pastanagues s'utilitzen en moltes ocasions com a complement o per enriquir altres plats, però poques vegades són les protagonistes del nostre menú. Amb aquesta recepta descobriràs que pots fer més que una amanida o una crema amb elles.

Ingredients:

  • 6 pastanagues grans o 12 petites
  •  6-8 cebes petites
  • 2 cullerades soperes de fulles de sàlvia
  • pebre negre acabat de moldre
  • 2 cullerades de sèsam
  • oli d'oliva verge extra i sal
Pela les pastanagues, renta i asseca. Pela les cebetes i talla per la meitat a quarts, segons la mida que tinguin. Posa dos ingredients en una font o safata apta per al forn.Condimenta amb les fulles de sàlvia, pebre negre acabat de moldre. Barreja en un bol l'oli amb el sèsam triturat. Afegeix sal a les pastanagues i finalment rega amb l'oli, mou-les perquè s'impregnin bé i introdueix-les al forn amb el grill calent a 210 º C.Si poses les pastanagues totes esteses en una safata, dóna'ls dues o tres vegades la volta perquè es torrin en tot el seu contorn i conservin textura a l'interior. El temps de cocció dependrà de la mida de les pastanagues i de com t'agradin de tendres o daurades.

Pots servir les pastanagues a la graella acompanyades d'un formatge cremós com el brie, al forn o com més t'agradi o com a guarnició d'un segon plat.


PROPIETATS NUTRICIONALS:

La pastanaga és un aliment excel·lent des del punt de vista nutricional gràcies al seu contingut en vitamines i minerals. El seu color taronja es deu a la presència de carotens, entre ells el beta-carotè o pro-vitamina A, pigment natural que l'organisme transforma en vitamina A mesura que la necessita. Així mateix, és font de vitamina E que té una acció antioxidant i de vitamines del grup B com els folats i la vitamina B3 o niacina que col·laboren en el funcionament del sistema digestiu, el bon estat de la pell, el sistema nerviós i en la conversió dels aliments en energia. Quant als minerals, destaca l'aportació de potassiun mineral necessari per a la transmissió i generació de l'impuls nerviós i per l'activitat muscular normal, a més d'intervenir en l'equilibri d'aigua dins i fora de la cèl · lula. Font: Eroski Consumer

Cap comentari:

Publica un comentari

Envia el teu comentari!